Wednesday 2 August 2017

Forex 5 Min Strategi


Forex Strategies Forex Strategi, Enkel strategi, Forex Trading Strategi, Forex Scalping. Intraday trading Forex strategi för 5-minuters diagram. Rekommendera handel för denna strategi på valutapar EURUSD och GBPUSD, men gör inte mer än 3 kommersiella transaktioner per dag. Och så I ett 5-minuters prisdiagram. 1 Indikator 50 Enkelt rörligt medelvärde SMA 50.2 Indikator 21 Exponentiell rörlig medelvärde EMA 21.3 10 Exponentiell Flyttande medelvärde EMA 10.Inträde till marknaden. Öppna handelsposition så snart vinkeln på SMA med en Perioden 50 överstiger 20 grader se grafnummer 1 och priset återkommer mellan EMA med en period på 21 och EMA med en period på 10.By exempel Figur 1 öppnar vi affären för att sälja lutningen på 50 SMA Set SL 6 pips spridning och TP 8-10 pips När du har på din handelsposition kommer du att ha 6 pips, omedelbart överföra SL till breakeven för att det här helt enkelt inte ersätter det efterföljande stoppet på en resa. Bara några exempel. 5-Minute Forex Momo Trade. Some handlare är extrema Ly patient och älska att vänta på den perfekta inställningen medan andra är extremt otåliga och behöver se ett drag ske snabbt eller de kommer att överge sina positioner Dessa otåliga handlare gör perfekta momentumhandlare eftersom de väntar på att marknaden har tillräcklig styrka för att driva en valuta I önskad riktning och piggyback på momentum i hopp om en förlängningsrörelse. Men när rörelsen visar tecken på att förlora styrka, kommer en otålig momentumhandlare också att vara det första att hoppa fartyget. Därför måste en sann momentumstrategi ha solid utgång Regler för att skydda vinster samtidigt som man fortfarande kan rida så mycket av förlängningsrörelsen som möjligt. I den här artikeln tar vi en titt på en strategi som gör just den fem minuters Momo Trade. Vad är Momo fem minuters Momo Trade ser ut? För ett momentum eller en momosprängning på mycket korta femminutersdiagram. För det första låg handlare på två indikatorer, varav den första är 20-årig exponentiell glidande medelvärde EMA EMA är vald över simen Glidande medelvärde för att den lägger högre vikt på de senaste rörelserna, vilket behövs för snabba drivkrafter. Det rörliga medelvärdet används för att bestämma trenden. Den andra indikatorn som ska användas är det rörliga genomsnittliga konvergensdivergens-MACD-histogrammet som hjälper oss att bestämma momentum. Inställningarna för MACD-histogrammet är standardvärdet, vilket är första EMA 12, andra EMA 26, signalen EMA 9, alla använder den slutna priset. För mer insikt, läs A Primer On MACD. This strategi väntar på en omvänd handel men utnyttjar bara den När momentum stöder omkastningsrörelsen tillräckligt för att skapa en större förlängningsskurning Positionen är avslutad i två separata segment hjälper den första halvan till att låsa in vinster och säkerställer att vi aldrig vinner en vinnare i en förlorare. Den andra halvan låter oss försöka fånga vad som kunde Bli ett väldigt stort drag utan risk för att stoppet redan har flyttats till breakeven. Rules for a Long Trade. Look för valutaparhandel under 20-talet EMA och MACD för att vara negativa. W Ait för pris att korsa över 20-åriga EMA, se sedan till att MACD antingen är i färd med att korsa från negativ till positiv eller har korsat till positivt territorium inte längre än fem bar sedan. Gå lång 10 pips över 20-tiden EMA. För en aggressiv handel, sätt ett stopp vid gungan lågt på femminuterschemat. För en konservativ handel, placera ett stopp 20 pips under 20-talet EMA. Sel hälften av positionen vid inmatning plus det riskerade beloppet flyttar Stoppa i andra halvlek till breakeven. Trail stoppet vid breakeven eller 20-tiden EMA minus 15 pips, beroende på vilket som är högre. Rules för en kort Trade. Look för valutaparet att handla över 20-tiden EMA och MACD till Vara positivt. Vad gäller priset för att korsa under 20-åriga EMA, se till att MACD antingen går över från positivt till negativt eller korsat till negativt territorium inte längre än fem bar sedan. Gå kort 10 pips under 20- Period EMA. For en aggressiv handel, stannar stannar vid svängen högt på en fem - Minuttabell För en konservativ handel, placera stoppet 20 pips över EMA-20. Ställ tillbaka hälften av positionen vid inträde minus risken och flytta stoppet i andra halvlek till breakeven. Trampstopp vid lägre av breakeven eller 20- Period EMA plus 15 pips. Figure 1 Fem-minuters Momo Trade, EUR USD. Momo Trade Failure Som du kan se är Five Minute Momo Trade en extremt kraftfull strategi för att fånga upp mumentbaserade reverseringsåtgärder. Det fungerar dock inte alltid Och det är viktigt att utforska ett exempel på var det misslyckas och förstå varför detta händer.1 En statistisk mått på spridning av avkastning för ett visst säkerhets - eller marknadsindex Volatilitet kan antingen mätas. En akt som amerikanska kongressen antog 1933 som Banklagen, som förbjöd kommersiella banker att delta i investeringen. Nonfarm lön hänvisar till något jobb utanför gårdar, privata hushåll och icke-vinstdrivande sektorn. Den amerikanska presidiet för arbete. Valutaförkortningen eller valutasymbolen för den indiska r Upee INR, indiens valuta Rupéen består av 1. Ett första bud på ett konkursföretags tillgångar från en intresserad köpare vald av konkursbolaget Från en pool av budgivare. Kortfristig Momentum Scalping i Forex Market. Forex marknaden går snabbt väldigt snabbt Denna strategi kan hjälpa handlare att fokusera på och skriva handelar med de starkaste kortsiktiga trenderna som kan vara tillgängliga. Många näringsidkare som kommer till Forex-marknaden ser till daghandel och daghandel, de flesta av dessa Handlare tänker på att hålla affärer i några minuter till några timmar på det mesta. Hållbarheten av en sådan strategi är förståelig Genom att inte hålla positioner över natten kan näringsidkaren känna ett kontrollelement att de kanske inte känner annorlunda genom att alltid ha ett finger På avtryckaren kan näringsidkaren bestämma sig för att lägga till risk för handeln för att dra nytta av de goda rörelserna eller riskera när marknaden inte går. Fingerfälla handelsstrategin utvecklades för att försöka utnyttja dessa Situationer, av Med inriktning på de viktigaste delarna i vad som gör en stark trend en stark trend och dessa element är generellt starka, ensidig rörelse som kan driva våra affärer till vår fördel. Jag kallar denna strategi Fingerfälla, för jag anser att Kortfristig handel på valutamarknaden är väldigt mycket som de tidlösa barnens pussel. Om du inte kommer ihåg vilka fingerfällor som såg ut, har jag lagt till en bild nedan. När ett barn först hittar fingerfallen lägger de ofta in Fingrarna bara för att finna att bambuvävningen hindrar dem från att kunna komma ut. Det är bara med erfarenhet att man inser att tricket till fingerfällan är att trycka, inte dra. Nyckeln ska vara avslappnad och känna Din väg till framgång, mycket som korttidshandel. Trendkartan. Många handlare är ofta förbryllade av kortare kartor på mindre än en timmars barstorlek och anledningarna är så begripliga som handlarens första önskan att skalpa. Skälet Dessa kortfristiga diagram kan ofta b E puzzling är att vi tittar på så lite information jämfört med de långsiktiga diagrammen, till exempel 1 dag eller 1 vecka. Så innan jag någonsin försöker att hårbotten i ett par, försöker jag först att hitta de starkaste trenderna som kan Vara mottaglig för mina ansträngningar i första hand, och det kommer jag att göra genom att analysera Hourly-diagrammet och försöka hitta de starkaste trenderna. För att göra detta använder jag 2 exponentiella rörliga medelvärden 8 och 34-perioden EMA Nedan ser du Trenddiagrammet med de 2 rörliga genomsnittsvärdena. Många handlare som använder 2 glidande medelvärden kommer att se till handelskryssningar. Visst kan vissa av dessa överskridanden ha fungerat ok på det här diagrammet ovan, men på lång sikt har jag personligen funnit sådana En strategi att vara oönskade, särskilt när trender marknader förändras till områden, konsolidering eller trängsel som de oundvikligen kommer att göra. Så jag fokuserar istället på starkare element för att utgöra en trend och jag vill fokusera mina ansträngningar på de starkaste delarna av dessa trender kommer jag att Gör detta genom Märker placeringen av de glidande medelvärdena och letar efter prisöverenskommelsen innan de flyttas vidare för att placera poster. Så om Fast Flytande Medel 8-perioden ligger över det långsamma rörande genomsnittet 34, vill jag se priset ovanför båda. Tabellen nedan kommer att illustrera detta Koncept. När det gäller björnmarknader söker vi efter något liknande reverserat. Om det snabba rörliga genomsnittsvärdet ligger under det långsamma rörliga genomsnittet, vill jag bara flytta ner till inmatningsdiagrammet när priset är under båda. Diagrammet nedan kommer att illustrera ytterligare . När detta kriterium är uppfyllt, känner jag mig bekväm nog att flytta ner till kortsiktiga diagrammet för att gå in i handeln. Entry Chart. While många scalpers vill hoppa på ett fem eller 15 minuters diagram och bara komma igång, jag m Av tron ​​att inte tillräckligt mycket information finns där för att göra en exakt bestämning av valutapar trender, stöd och motstånd, eller en flurry av andra faktorer som jag vill veta innan jag sätter min svunna intjänade pengar i fara på en handel och th Det är därför jag gör huvuddelen av min tekniska analys på timmarschemat. När jag är bekväm med det timmarschemat och har en bra uppfattning om att jag kanske skulle kunna arbeta med en stark trend, ringer jag ner till fem - Minutdiagram. Och med det här 5 minuters diagrammet ska jag försöka anställa den äldre huvudmannen av att köpa och sälja högt. Det innebär att jag vill se en kortsiktig prisökning under hausseffekter eller korta När prisutvecklingen kommer tillbaka i paret kommer jag att se för att komma in i min handel. För att försöka bedöma om paret är billigt på kort sikt, kommer jag, återigen, Rita på 8-tiden Moving Average. On 5-minuterschemat vill jag se prisflytta mot det glidande medelvärdet mot den trend som jag hade observerat på en timmarsdiagram, så att priset kan återbelastas innan man fortsätter vidare. Diagram nedan kommer att illustrera vad jag letar efter under en hausseffektiv trend när jag hade sett priset över både den snabba an D långsamt rörligt medelvärde på timmarschemat. Notera att inte alla dessa ljusposter skulle ha föregått en löpning i valutaparet. Det är absolut möjligt att ett valutapar konsolideras över en längre tid innan man flyttar upp Eller ner Traders kan hantera dessa situationer genom storlekssortering. Till exempel kan jag ta ställning till att leta upp till 5 positioner. Så för varje av de första 5 korsningarna i 8-tiden EMA fortsätter jag att lägga till min massa. Eller kanske kan jag titta på att bara ta den första, placera mitt stopp och vänta på att handeln antingen går i min riktning eller slår mitt stopp. Det är här mycket anpassning kan göras med strategin. Vid korta positioner , Vi letar efter exakt den motsatta förekomsten än vi hade tittat på just nu. Sedan vi har sett att 8-tiden EMA ligger under 34 och priset handlar under båda rörliga genomsnittsvärdena, vilket indikerar att trenden är ren, stark , Och ensidig rörelse längre ner kommer jag att titta på Öppna korta positioner på 5-minuterschemat, och det kommer jag att göra med 8-tiden EMA. Varje gång priset korsar under 8-tiden EMA har jag ytterligare möjlighet att öppna en kort position. Om du märker höger sida av Ovanför diagrammet kan du se att priset börjar hitta stöd på det 8-glidande genomsnittet vilket visar att vi kan ha en omvänd trend och det leder oss till en av de mest fördelaktiga delarna i Finger-Trap-handelsstrategin Risk Management. Om vi Placerar affärer på 5-minuterschemat och ser ut att bara delta i starka drag i riktning mot den trend som vi hade identifierat på timplanen, har vi en hel del flexibilitet i hur vi vill överväga risk. I artikeln Pris Åtgärdssvingningar vi hade identifierat en sätt att minska risken vid handelstendenser. När vi lägger en lång handel vill jag se till att priset förblir stödt under min handel. Om kortfristigt stöd brutits löper jag risken för att paret fortsätter Att flytta mot mig, vidare Dränering av mitt konto Till en scalper kan detta vara extremt farligt, eftersom snabba marknader snabbt kan ta ut ett kontobalans. Genom att placera mitt stopp vid tidigare svänglåg kan jag slå det glada mediet för att vara bekväm med att ge handeln några vinkla rum , För att arbeta i vinst samtidigt som jag tillåter mig att gå snabbt om trenden går tillbaka. Även om priset kan bryta stöd och komma tillbaka till min favör, är jag mycket mer orolig över instanserna när det inte händer. Så här svänger Lågt på långa positioner, svänger högt på korta positioner fungerar ofta som min linje i sanden om positionen rör sig mot mig. När vi än är korta skulle vi titta på det motsatta scenariot som ser ut att placera slutar bara Utanför den senaste svänghöjden så att om priset återvänder den nedåtgående trend som vi letade efter, kan vi minska förlusten tidigt .--- Skriven av James B Stanley. Du kan följa James på Twitter JStanleyFX. To Gå med i James Stanley s distributi På listan, vänligen klicka här.

No comments:

Post a Comment