Monday 11 September 2017

Forex Tsd Zup


NewDigital RSS RSS - Inlägg NZDUSD Teknisk Outlook: Big Trend-Line Test Under Way Newdigital-Worldforex-Trading 2 timmar sedan Techrelaterad - Apple säger att den har patchats De sårbarheter som nämns i Wikileaks Dump av CIA Cyber ​​Tools Newdigital-Worldrelated Market 4 timmar Sedan Top Google: IHOP, International Women S Day, WikiLeaks, Casey Anthony. 5 timmar sedan US Dollar Teknisk Analys - US Dollar Index Högre Höjningar Hinder med 2016 Channel Again Newdigital World Forex Trading 7 timmar sedan MQL5 CodeBase: Bollinger Bands som Support Amp Resistance dlvr. itNZ9L8n 8 timmar sedan Följ NewdigitaltsdGoogle Hot Trends Frida Kahlo, Internationella Kvinnor S Day, IHOP, WikiLeaks. Frida Kahlo International Women S Day IHOP WikiLeaks Champions League Casey Anthony Andrew Bogut Real Madrid Kawhi Leonard George Michael Richard Simmons Dirk Nowitzki Ciara NFL gratis byrå Tilltävlingsschema Amerikanerna Monica Crowley Obamacare Amy Schumer Oak Grove Mo Nationell väderstjänst Ben Carson incredulous Robert Osborne hellip Top Posts amp PagesHarmonic Trading Jag har testat många strategier och många andra saker men jag hittade dem inte mer exakt än grundanalys av marknaden. Jag menar priset mönster. 2. Candelsticks omkastningsmönster är här. 3. Prismönster: - Prismönster (Gartley, Butterfly, Bat.) Förklaring är här. - Prismönster av Suri Duddella. Bra offentlig tråd. 4. 5 mönsterindikatorer publicerade här 5. 1-2-3 Mönsterindikator är här 1-2-3 Mönster MTF Alert v3.1 finns på detta inlägg 6. Allt om ljus. Inuti ljus och anpassade ljus: indikatorer 7. färgmönster (indikator som hjälper till att identifiera mönstren): här 8. WolfWavenen-indikatorn är här 9. Elliot-vågindikatorer är här 10. ZUP-indikatorer: - ZUP 62 Tack nen och Poruchik (första löjtnant) . - alla ZUP-indikatorer i ett inlägg 76 (onix forum) inkl ZUP RSI. Länkad post och original onix forum sida den andra ZUP på RSI hämtning från det här inlägget - ZUP 82 är på detta inlägg - ZUP 86 är på detta inlägg och det här inlägget med indikator och dokumentation om hur man använder (och med förklaring av parametrarna) ZUPv92 är på sin post och samma version med varning på engelska är på denna post - ZUPv95 är på detta inlägg. Det är den senaste versionen av ZUP-indikatorn förbättrad för Pitchforks Andrews - ZUP 110 och mod 110 s 5 av Diver finns på detta inlägg. Mer mods by Diver är här - ZUPv102 22 CYPHER finns på detta inlägg. Mer ZUP 102 indikatorer för Shark etc finns på detta inlägg 11. WRRZUPINFOv02 - ZUP Gartley Pattern Alerts och Screen Shots: bra indikator med dokumentation om hur man använder den. Skapat av WRR. Indikatorn är på detta inlägg. 12. Gartley Reversal Auto-indikatorn är här. 13. DMLEWA-systemet. Läs från och med denna sida och detta inlägg. Teknik för DMLEWA (dynamisk medianlinjeteknik) av Putnik finns på denna sida. 14. Sökpatternsv6 indikator finns på det här inlägget. 15. QTA-indikatorer (snabb tidsanalysator) av nen: 16. Sökpatterns indikator finns på det här inlägget. 17. Indikator och mallar på handel baserad på en värmekarta. Från denna sida. 18. Adaptiva trendlinjer. Bra indikator från nen och onix forum finns på detta inlägg. 19. ABL Andre Boyka linjer indikator finns på detta inlägg. 20. PatternRecognitionMasterv3 indikator finns på det här inlägget. PatternRecognitionMasterv3a indikator finns på det här inlägget. Lagt till kod för 5-siffriga mäklare och det uppfriskande problemet som det hade bör åtgärdas. PatternRecognitionMasterv3.1 indikatorn är på detta inlägg. Det är versionen med varningar. 21. Kor indikatorer finns på det här inlägget med 2 konfigurationsfiler finns på detta inlägg. KorSigMonitor indikator av Vladlv finns på detta inlägg. Det tillkom flera skanning för alla paren för alla tidsramar. 22. Beskrivning av mönstren. Det här inlägget och det här inlägget. Detta inlägg om var man ska börja med mönster. 23. HWAFM-verktyg för Metatrader 5 är här Så här installerar du HWAFM-verktyg för Metatrader 5 för Windows 7. Läs denna sida till den här. Pdf-fil för att förklara hur man installerar det - du kan ladda ner alla filer här och starta är på det här inlägget. Trend Scalp system för M1 tidsram för Metatrader 4 som ska användas tillsammans med HWAFM verktyg för Metatrader 5. Offentlig version och elit sektionsversion förklaring om handelsstilar - läs det här inlägget. 24. Mönster Calculator. xlsx finns på det här inlägget. - Z UPAPsSetup1 EA trading ZUP indikator finns på denna post - ZUPBoykaAPsv1notral EA finns på detta inlägg. 26. Zpattern expertrådgivare är på denna tråd. 27. GannSQ9 stor textindikator är på detta inlägg. Tråd: Harmonisk handel med ZUP-indikatorn Harmonic Trading med ZUP-indikatorn Gday all. Nyligen medan jag surfar på nätet och försökt räkna ut hur man förbättrar min egen tekniska strategi, snubblat jag över den här handelstypen som heter Harmonic Patterns och en mycket smart men komplex indikator som heter ZUP. Och jag gillar det. Lite mer sökande avslöjade att det är mycket svårt att hitta användbar information om denna typ av handel, även om det verkar vara en dedikerad grupp av utövare där ute. Inte ens här på babypips kunde jag hitta en dedikerad tråd till denna typ av handel eller användningen av ZUP-indikatorn (korrigera mig snälla om jag har fel). Så vi kan vrida upp här Jag hoppas att utövare på alla nivåer kommer att samla och dela sina erfarenheter. Jag noterar också att ZUP-indikatorn är harmoniska handlare som mt4 är till forex. Det finns så mycket man kan göra med ZUP att det lätt kan bli överväldigande. Och det finns ingen guide eller manual för det. Så kan vi också dela vår kunskap om denna indikator här. Så här är några resurser för dem som jag, som är nya för denna handelsstil. Gå till den här webbplatsen och ladda ner quotThe Harmonic Trader Av Scott M. Carneyquot PDF-fil. Mycket bra läs. Välkommen till Harmonic Trader - Den officiella Harmonic Trading Website Håll dig inte uppmärksam på resten av webbplatsen. Bara ladda ner boken. Harmonisk Trading Forex TSD Harmonic Trading Forum länk. Forum referens till Harmonic Trading med ZUP indikator. Första två inlägget är vägkartor till tråden. Behöver du gå med först och göra inledande inlägg innan du kan ladda ner någonting från webbplatsen. Prismönster (Gartley, Butterfly, Bat.) Forex TSD Price Pattern Forum länk. Referens till prismönsterhandel ZUP utvecklades av Nen, en utvecklare från Ryssland. ZUPv-136.zip Den senaste uppdateringen av ZUP-indikatorn Jag kan hitta Forex Harmonics - ex-exe En alternativ Harmonisk mönsterindikator (helt gratis) från de bra människorna på ex-ZEP Harmonics - ex-exe Detta är en version av ZUP Indikator Jag använder för närvarande från de goda människorna på ex-exe Se fram emot att prata med dig all GBPUSD Short opportunity. OK, så kan vi få några åsikter om denna inställning. Det är på GBPUSD. Heres det dagliga diagrammet Här är ett fint bearish Partizan mönster. Det kan vara moget för plockningarna. Jag skulle vara lyckligare om priset hade drivit upp till 1,65000-märket. Det skulle ha gjort den slutliga fibr retracement bang på 1.618 märket. Detta berättar att det fortfarande kan finnas ett slutligt tryck för att testa 1,65000-märket. En ganska uppenbar motståndsnivå. Men om vi släpper tillbaka till 4Hr-diagramet ser vi att det samma baisse-partizanmönstret som spelats ut bara slutförde för en vecka sedan. Sedan dess har det studsat inuti det PRZ. Ser ut som GBPUSD väntar på ett tecken på vilken väg som ska gå. Men när det gör det bra förutspådde jag att 200pips kommer att vara upp till tak. Mitt samtal, gör dig redo att gå kort. Sälj på 1.63450 (retracement av 23.8 från 1,65000 nivå inställd stoppförlust vid 1.64450 (sista högsta hög) och TP bra. Jag tror att detta par kommer att återfå tillbaka till 61.8 nivå så TP vid 1.6100, en 245 pip gain. Även om jag kommer att granska Handeln kring 38,2, 44,7 och 50 retracement nivåer flyttar min stoppförlust till 23,8-märket så snart jag är glad att priset har brutits trots 38.2-nivån. På personligt meddelande gillar jag interdaghandel så kommer vi att titta noga på det här Par för att göra några pips på 15min och 5min diagrammen som jag går in i mitt nästa inlägg FX-Men Honorary Member Anslutningsdatum Aug 2012 Plats Tillbaka till Whoop Whoop Posts 1,786 Tja, det är alltid bra att sätta dina pengar där munnen är. Jag ser GBPUSD har fallit över natten under min inträdesnivå och en motståndsnivå på 1.63550 verkar vara inplace så jag har hoppat ombord. Vi kan se hur det går. Förhoppningsvis finns det massor av pips redo att bli gjorda. FX-Men Honorary Member Bli medlem Aug 2012 Plats Tillbaka till Whoop Whoop Posts 1,786 Nailed GBPUSD Ring det lycka till. Men jag lyckades packa 75,9 pips på GBPUSD-paret. Priset utmanade 1.63550, jag kom ombord när den föll tillbaka 1.63431 och med mycket söt in mellan klara sig att spika en utgångspunkt. Skål till kraften i prismönster FX-Men Honorary Member Anslutningsdatum Aug 2012 Plats Tillbaka till Whoop Whoop Posts 1,786 Skulle du kunna handla denna EURUSD-möjlighet. Efter att ha pratat med en medlem på en annan tråd såg den här gyllene EURUSD-kortanställningen. Det är mycket att trivas om denna handel, men skulle du handla med det? Pross Högre tidsramsanalys har föreslagit (min åsikt) att marknaden är baisse. En baisse Gartley-variant och Butterfly-variant har båda bildats På det sista mönstret (fjärilen) är skillnaden i pipor Mellan D (X) och G (C) är 41,4 pips. Detta ger marknaden tillräcklig volatilitet för handeln till arbete. Jag gillar att se en min 40 pip skillnad på antingen XA eller XC benet. Har en min RR på 1: 1, Mål 1: 1.8 och möjligt 1: 5 Har en tight SL och lös TP Cons bildade på 5min diagrammet. Jag brukar vilja arbeta i 15min-diagrammet som bildats vid närmaste fredag. Mina personliga regler är ingen handel fredag ​​eftermiddagar och måndagar. Så jag, personligen, skulle jag inte ta handeln. Men om jag gjorde heres hur jag ser ut att hantera det. Först upprätta min SL. Ill placera detta vid 1.3745. Detta motsvarar X. Om mönstret är sant kommer det att vara svårt att passera genom 78.2-märket i XC retracement. Om det gör kommer mönstren att misslyckas och jag vill gå ut snabbt. Det blir inte mycket tidigare än punkt X. Upprätta en TP. Jag brukar inte betala för mycket uppmärksamhet åt det. Jag hanterar mina affärer ända fram till slutet. Jag tycker att det bara är bra att skapa en. Så jag ställer vanligtvis TP vid 1.618 retracement av XA-linjen, så vid 1.36920 Upprätta min PRZ. Jag gillar att handla sanna mönster. Om du har studerat PP-skivor, kommer du många gånger att se att priset inte alltid kommer att göra det till den True retracementnivån innan du går tillbaka. Motståndet i PRZ är bara för starkt. Detta diagram kan bli ett klassiskt exempel på det här. Gör inte mönstret något mindre giltigt. Jag väljer att inte handla dem. Money Management är allt för mig. Minimera min risk och maximera avkastningen. Jag kunde gå in i handeln nu men Im 13 pips från min SL och bara 6 pips från min PZ. Det är en RR gt 2: 1. Det är oacceptabelt. Om jag väntar tills den når PRZ, blir förhållandet 1: 1 och om handeln går till min fördel kan jag låta det springa för mycket mer. För att mönstret ska vara en sann fjärilvariant måste CD-benet återgå till 78.6-märket för XC. Detta märke sitter mellan 127.2 (1.3744) och 141.4 (1.37480) retacementmärket i BC (FG) benet så jag kommer att använda dem som min övre och nedre nivå. Om det gör det då kommer handeln att uppfylla mina MM-krav och jag kommer att handla. Skapa en vinstzon. Detta är det område jag ska se för att säkra och skydda min handel. Det finns mellan 38.2 och 61.8 Mark på sista CD-benet. Vid detta skede är punkt D fortfarande avgörande men som jag ser ut att komma in i ett ganska smalt område kommer jag att överväga det lägre nivåvärdet på min PRZ som mitt punkt D-värde. Min PZ är nu mellan 1,37324 och 1,37249. Utan 61,8 marken hela vägen till min TP-nivå kallar jag Greed Zone (GR) Enter trade. När jag handlar mönstret vill jag prissätta att gå in i PRZ. Jag kommer att falla ner till 1min-diagrammet och börja övervaka PP på det medan priset ligger inom PRZ. Första tecknet jag får att priset är omvänd jag kommer in. Om priset går genom PRZ och inte omvändt, kommer jag att överväga att mönstret är ogiltigt och avsluta. Det kommer att finnas en nästa gång. Hantera handeln. Så med lite tur kommer handeln att gå min väg och börja gå till den övre nivån på min PZ i 38.2-märket. Det är svårt att förklara vad mitt sinne hanterar vid denna tidpunkt men i grunden är jag tillbaka i 1min diagramövervakning PP. Vad jag försöker göra är att säkra min vinst genom att flytta min SL så fort som möjligt till 38,2, 44,7, 50 och äntligen 61,8 mark när priset går ner men min PZ. Ibland prissätter priset omedelbart ut min SL och handeln slutar. Bara för att se det omvänd igen och jag ser mycket pips försvinna. Jag accepterar bara det. Vid denna tidpunkt har jag gjort minst en procent av vinsten och jag borde vara glad. Många gånger kommer priset inte att gå tillbaka och om jag inte har låst i min vinst betalar jag det ultimata priset och det är en förlust. Nu om handeln fortsätter min väg, går priset genom min vinstzon och i vad jag kallar Greed Zone. Greedzonen är där jag ska låta min handel springa och försöka fånga så många pips som jag kan. Jag kallar det grådighetszonen, för om jag inte var grejig skulle jag ha avslutat handeln nu och tagit vinsten. Återigen kommer jag att vara i 1min-diagrammet. Det första jag ska göra är att få min SL på den lägre nivån på min PZ, 61.8-märket. Detta säkerställer en vinst på 1,8 en bra handel. Återigen kommer jag att titta på priset när det rör sig genom varje retracement mark som vill flytta min SL. Men priset kan börja fluktuera lite mer nu så jag vill inte komma nära med min SL. Det tar lite tid att behärska men när det fungerar och allt kommer din väg är det en skönhet och många pips kan göras som vinst. Avsluta handeln. Avsluta handeln kommer att vara en SL - eller TP-trigger. Men om handeln går hela vägen och går till TP-nivåen finns det absolut ingen anledning till varför man inte kan flytta TP-nivån och fortsätta att fånga pips. Låt oss möta fakta. Om priset bryter igenom TP-nivån vid 1.618 retracement av XA, kommer det sannolikt att fortsätta att fortsätta i den riktningen. Nu som jag sa kommer jag personligen inte att ta den här handeln men jag ser fram emot att undersöka tabellen måndag eftermiddag för att se om jag ska sparka mig själv eller om kraftmönstret i prismönster kommer igen. Vad skulle du göra Senast ändrad av bobbillbrowne 12-15-2013 kl. 04:30. Älska ditt bidrag. Harmonics är bra, jag handlar inte alltid om dem men när möjligheten är bra, tar jag det jag gör, jag litar inte alltid på zupindikatorn själv, jag använder också en annan harmonisk indikator. Så i grunden har jag två mt4s spring running. Så jag kan jämföra. Ibland drabbar indikatorerna inte benen korrekt om vi skulle göra det med mänskligt öga, som jag hittat i fredags med min eurusd - den du kommenterade den andra diskussionen. Vad jag tycker är att försöka hålla sig till minst 15min, - bättre är 30min 1h om din scalper Hur som helst, bra jobb Jag skulle gärna ha dig i min kontaktlista på skype så vi kunde chatta ibland för potentiella inställningar (htsang68) Jag läste din Posta om ZUP-indikatorerna. Jag hämtade några av dem och de visar inte i diagrammet, se även greyout i de anpassade indikatorerna. Är något fel med filen eller jag gjorde något fel kan du hjälpa mig med thisHome Mt4 Indikatorer MetaTrader Indikatorer Mt4 EA MetaTrader Expert Advisors EA Köp de bästa Forex EA Trading Systems Stegvisa handelssystem. Innehåller detaljerade diagram och instruktioner för varje ny handel. Forex QA Ekonomisk Kalender Forex Mäklare Bästa Online Forex Mäklare MT4 Scripts Metatrader Scripts FapTurbo 3 Ladda ner gratis Trial - Världens mest berömda MT4 Forex Robot ZUP V135 Harmoniska Mönster Indikator Harmonic Trading är en metod som använder erkännande av specifika strukturer som har konsekutiva Fibonacci-förhållningsinriktningar Som validerar harmoniska mönster. Dessa mönster beräknar Fibonacci-aspekterna av dessa prisstrukturer för att identifiera sannolika återgångspunkter på de finansiella marknaderna. När man lägger på finansmarknaderna kan denna analys av Fibonacci-mätningar definiera omfattningen av prisåtgärder med avseende på de naturliga konjunkturtillväxtgränserna för handelsbeteende. Den kollektiva enheten som kommer från alla köpare och säljare inom en viss marknad fortsätter med samma universella principer som uppvisar cykliskt beteende. Harmonic Trading identifierar repetitiva situationer från kaoset från aktie - och valutamarknaden. I huvudsak är dessa mönster prisstrukturer som har blandningar av tydliga och på varandra följande Fibonacci retracements och projiceringar. Detta är faktiskt den senaste versionen i ZUP v135-indikatorn som identifierar mönstret 8220dragon8221. ZUP V135 ALL (583,0 KiB, 93 nedladdningar) Övriga Harmonic Amp Zup Indicators Recensioner:

No comments:

Post a Comment